Olmak kavramı

Her dilin olmazsa olmazı bir kavramdır bu olmak kavramı. Olmak kavramı olmaksızın dil düşünülemez nomuli dilinde de bu kavram vardır. Bazı özellikleri var:

  • Fiil sonundaki “-i” harfi her zaman “olmak” anlamını verir.
  • Geçici “olmak” kavramının eki “-i” ekidir ya da “Esti” fiilidir. Kalıcı olmak kavramının ise “-ar” eki ya da “ari” fiilidir.

1a) geçici “olmak” kavramı:

“Esti”, “-i” eki bunu kapsar. Örnek verelim:

Örnek Anlam
Mi lerenori Ben öğrenciyim
Mi esti lerenoro Ben öğrenciyim
  • Sonuçta öğrencilik sonsuza kadar sürmez

1b) kalıcı “olmak” kavramı:

“Ari”, “-ar” eki bunu kapsar. Örnek verelim:

Örnek Anlam
Mi omanar Ben insanım
Mi akelbar Ben köpek değilim
Mi anari kelbo Ben köpek değilim
  • Sonuçta bir insanın köpek olmaması kalıcı bir durumdur. Yani bu durum değişmesi imkansızlar için kullanılır.
Bir Cevap Yazın

